Nystart!

Hej igen! tog bort bloggen (trodde jag) då jag kände att jag behövde spara denna energi till annat istället men nu kryper det i fingrarna lite. Har saknat att få skriva ner saker och känslor som sprudlar omkring i skallen... Detta är alltså min nystart som jag vill kalla det och jag hoppas att det ska fungera nu bättre än förrut. Vi får se helt enkelt.

Kan börja med att berätta om gårdagen. Har lärt känna en Lisa som i självaste laget är gay, homo eller vad man nu ska säga(jag tycker det låter så grovt med de två namnen men det är ju så det heter) men whatever så var vi och två till ute i stockholm på en gayklubb och svängde våra lurviga. Mycket intressant att byta miljö för en kväll men inget jag föredrar att göra. Gillar "hetero klubbar" bättre..

I början av kvällen då vi nyss kommit till klubben och jag stod vid baren för att få en drink hände något märkligt.
Som sagt var stod jag vid baren med händerna på bardisken och väntade på att betala för drinken när plötligt en kille(gay) som står bredvid tar min arm(tänk er i slowmotion) för att kolla in mina armband.

Killen: Guud vilket snyggt armband du har.
Jag: ehh.. Ja tack.. hee..
Killen: verkligen jätte snyggt. (i lugn klassisk feminin tonart)

Kort tystnad av båda då jag blev lite ställd. Man är ju inte riktigt van att någon gör så direkt..

Killen igen: Brukar du bli tagen på rumpan ofta? ...

Ja ni, snacka om att man blev överumplad där alltså. Hade det inte varit för att han var gay så hade man ju undrat... Och sedan fick jag i alle fall min drink så jag kunde gå därifrån.


Det här med "Gay-folk" är ju ändå rätt intressant. Då jag själv är hetero(är jag 100 procent säker på nu efter igår kväll) och inte har haft några gay vänner förens några månader tillbaka, då jag först träffade Lisa som över allt är en riktigt rolig och snäll person att umgås med, har jag inte haft någon direkt kontakt med allt som har med homosexualitet att göra så för mig var det roligt att få se en annan del av denna värld man lever i.

Har inte ni en massa frågor och funderingar om just Homosexualitet?
Efter att jag och de andra snackade lite om skillnaderna mellan homo och hetero och hur svårt det kan vara att se skillnad på vem som är vad och om man ens kan säga och vara säker på att  någon är gay eller inte med hjälp av kläder, smink och attityden. Det är inte så lätt som man tror. Tror jag.

Allt för ikväll. Nu hade jag tänkt äta lite middag då jag fick i mig frukost/lunch rätt sent idag.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0